Overhoren - Hoofdstuk 5 - l'ecole toute une vie? - vwo 4
Overhoor jezelf! Bedenk wat het woordje moet zijn en typ het in of klik op ⦾. Geef vervolgens eventueel aan of je het goed had met ✓ of ✗. Weet je het bijna? Vraag dan een hint met ?. Alles kan ook met het toetsenbord. Typ hiervoor de antwoorden in en gebruik de pijtjes.
| Nederlands | Frans | ||
|---|---|---|---|
| het voortgezet onderwijs | = | ... | ⦾ ? |
| de enquête | = | ... | ⦾ ? |
| zorgwekkend | = | ... | ⦾ ? |
| in het bijzonder | = | ... | ⦾ ? |
| dat komt me goed uit | = | ... | ⦾ ? |
| wereld- | = | ... | ⦾ ? |
| niet veel | = | ... | ⦾ ? |
| gezien het feit dat | = | ... | ⦾ ? |
| streng | = | ... | ⦾ ? |
| de indruk hebben dat | = | ... | ⦾ ? |
| ten opzichte van | = | ... | ⦾ ? |
| achter, na | = | ... | ⦾ ? |
| zich druk maken | = | ... | ⦾ ? |
| verlaten | = | ... | ⦾ ? |
| overslaan | = | ... | ⦾ ? |
| in het werk stellen | = | ... | ⦾ ? |
| houden, bewaren | = | ... | ⦾ ? |
| bekennen | = | ... | ⦾ ? |
| gemakkelijk maken | = | ... | ⦾ ? |
| bestaan uit | = | ... | ⦾ ? |
| de schooltijd | = | ... | ⦾ ? |
| net, nauwelijks | = | ... | ⦾ ? |
| voornamelijk | = | ... | ⦾ ? |
| leren, herhalen | = | ... | ⦾ ? |
| met vertrouwen | = | ... | ⦾ ? |
| wensen | = | ... | ⦾ ? |
| les horaires | = | ... | ⦾ ? |
| Expliquer | = | ... | ⦾ ? |
| avoir du mal avec | = | ... | ⦾ ? |
| une rédaction | = | ... | ⦾ ? |
| Mauvais | = | ... | ⦾ ? |
| vachement | = | ... | ⦾ ? |
| au lieu de | = | ... | ⦾ ? |
| en seconde | = | ... | ⦾ ? |
| en première | = | ... | ⦾ ? |
| en terminale | = | ... | ⦾ ? |
| passer le / son bac | = | ... | ⦾ ? |
| la filière | = | ... | ⦾ ? |
| l'option | = | ... | ⦾ ? |
| s'ennuyer | = | ... | ⦾ ? |
| sauter une classe | = | ... | ⦾ ? |
| ça fait longtemps | = | ... | ⦾ ? |
| pourtant | = | ... | ⦾ ? |
| parfois | = | ... | ⦾ ? |
| vite | = | ... | ⦾ ? |
| lent | = | ... | ⦾ ? |
| de 1e schooldag | = | ... | ⦾ ? |
| de laptop | = | ... | ⦾ ? |
| de kleding | = | ... | ⦾ ? |
| de slotavond | = | ... | ⦾ ? |
| ernstig | = | ... | ⦾ ? |
| niemand | = | ... | ⦾ ? |
| blijven zitten | = | ... | ⦾ ? |
| bang maken | = | ... | ⦾ ? |
| het recht hebben om | = | ... | ⦾ ? |
| zich realiseren | = | ... | ⦾ ? |
| buiten, naast | = | ... | ⦾ ? |
| veel te vroeg | = | ... | ⦾ ? |
| vol met | = | ... | ⦾ ? |
| De plek | = | ... | ⦾ ? |
| het is goed gegaan | = | ... | ⦾ ? |
| het flatgebouw | = | ... | ⦾ ? |
| de mand | = | ... | ⦾ ? |
| het tafelvoetbal | = | ... | ⦾ ? |
| zich voegen bij | = | ... | ⦾ ? |
| achtervolgen | = | ... | ⦾ ? |
| sommige | = | ... | ⦾ ? |
| praten | = | ... | ⦾ ? |
| dichterbij komen | = | ... | ⦾ ? |
| geluk hebben | = | ... | ⦾ ? |
| het / dat werkt | = | ... | ⦾ ? |
| dus | = | ... | ⦾ ? |
| alvorens | = | ... | ⦾ ? |
| wanneer, terwijl | = | ... | ⦾ ? |
| bovendien | = | ... | ⦾ ? |
| la récré | = | ... | ⦾ ? |
| l'heure creuse | = | ... | ⦾ ? |
| le voyage scolaire | = | ... | ⦾ ? |
| l'activité extrascolaire | = | ... | ⦾ ? |
| partir en excursion | = | ... | ⦾ ? |
| la cantine | = | ... | ⦾ ? |
| la salle (de classe) | = | ... | ⦾ ? |
| papoter | = | ... | ⦾ ? |
| rigoler | = | ... | ⦾ ? |
| sortir | = | ... | ⦾ ? |
| la liberté | = | ... | ⦾ ? |
| la cour de récré | = | ... | ⦾ ? |
| le CDI | = | ... | ⦾ ? |
| le bâtiment | = | ... | ⦾ ? |
| l'arbre m | = | ... | ⦾ ? |
| le banc | = | ... | ⦾ ? |
| au soleil | = | ... | ⦾ ? |
| s'asseoir | = | ... | ⦾ ? |
| s'amuser | = | ... | ⦾ ? |
| déjeuner | = | ... | ⦾ ? |
| se remettre au travail | = | ... | ⦾ ? |
| l'espace | = | ... | ⦾ ? |
| Notre école organise plein de ... | = | ... | ⦾ ? |
| L'ambiance dans mon école est ... | = | ... | ⦾ ? |
| Elle est comment ta cour de récré? | = | ... | ⦾ ? |
| Les élèves y vont pour ... | = | ... | ⦾ ? |
| het geval | = | ... | ⦾ ? |
| intellectueel, slim | = | ... | ⦾ ? |
| zich herinneren | = | ... | ⦾ ? |
| zo'n, dergelijke | = | ... | ⦾ ? |
| kletsen | = | ... | ⦾ ? |
| wennen aan | = | ... | ⦾ ? |
| meteen | = | ... | ⦾ ? |
| dankzij | = | ... | ⦾ ? |
| want | = | ... | ⦾ ? |
| in feite | = | ... | ⦾ ? |
| integendeel | = | ... | ⦾ ? |
| de toekomst | = | ... | ⦾ ? |
| de hersens | = | ... | ⦾ ? |
| het downloaden | = | ... | ⦾ ? |
| het onderwijs | = | ... | ⦾ ? |
| onderwijzen | = | ... | ⦾ ? |
| de interesse opwekken | = | ... | ⦾ ? |
| oplossen | = | ... | ⦾ ? |
| geruststellend | = | ... | ⦾ ? |
| inspanning leveren | = | ... | ⦾ ? |
| beweren | = | ... | ⦾ ? |
| toch | = | ... | ⦾ ? |
| waarnemen | = | ... | ⦾ ? |
| waardevol | = | ... | ⦾ ? |
| echter | = | ... | ⦾ ? |
| aanvullend | = | ... | ⦾ ? |
| la compétence | = | ... | ⦾ ? |
| le contrôle | = | ... | ⦾ ? |
| la moyenne | = | ... | ⦾ ? |
| le bulletin | = | ... | ⦾ ? |
| la note | = | ... | ⦾ ? |
| l'évaluation v | = | ... | ⦾ ? |
| par contre | = | ... | ⦾ ? |
| en plus | = | ... | ⦾ ? |
| bref | = | ... | ⦾ ? |
| l'intérêt m | = | ... | ⦾ ? |
| juste | = | ... | ⦾ ? |
| améliorer | = | ... | ⦾ ? |
| remplacer | = | ... | ⦾ ? |
| à l'avenir m | = | ... | ⦾ ? |
| le manuel scolaire | = | ... | ⦾ ? |
| le jeu vidéo | = | ... | ⦾ ? |
| l'écran m | = | ... | ⦾ ? |
| la puce | = | ... | ⦾ ? |
| télécharger | = | ... | ⦾ ? |
| disparaître | = | ... | ⦾ ? |
| La tablette | = | ... | ⦾ ? |
| le tableau interactif | = | ... | ⦾ ? |
| adapter à | = | ... | ⦾ ? |
| la leçon virtuelle | = | ... | ⦾ ? |
| En ce qui concerne ..., je suis d'avis que ... | = | ... | ⦾ ? |
| Il me semble que ... | = | ... | ⦾ ? |