Overhoren - Hoofdstuk 5 - l'ecole toute une vie? - vwo 4
Overhoor jezelf! Bedenk wat het woordje moet zijn en typ het in of klik op ⦾. Geef vervolgens eventueel aan of je het goed had met ✓ of ✗. Weet je het bijna? Vraag dan een hint met ?. Alles kan ook met het toetsenbord. Typ hiervoor de antwoorden in en gebruik de pijtjes.
Nederlands | Frans | ||
---|---|---|---|
het voortgezet onderwijs | = | ... | ⦾ ? |
de enquête | = | ... | ⦾ ? |
zorgwekkend | = | ... | ⦾ ? |
in het bijzonder | = | ... | ⦾ ? |
dat komt me goed uit | = | ... | ⦾ ? |
wereld- | = | ... | ⦾ ? |
niet veel | = | ... | ⦾ ? |
gezien het feit dat | = | ... | ⦾ ? |
streng | = | ... | ⦾ ? |
de indruk hebben dat | = | ... | ⦾ ? |
ten opzichte van | = | ... | ⦾ ? |
achter, na | = | ... | ⦾ ? |
zich druk maken | = | ... | ⦾ ? |
verlaten | = | ... | ⦾ ? |
overslaan | = | ... | ⦾ ? |
in het werk stellen | = | ... | ⦾ ? |
houden, bewaren | = | ... | ⦾ ? |
bekennen | = | ... | ⦾ ? |
gemakkelijk maken | = | ... | ⦾ ? |
bestaan uit | = | ... | ⦾ ? |
de schooltijd | = | ... | ⦾ ? |
net, nauwelijks | = | ... | ⦾ ? |
voornamelijk | = | ... | ⦾ ? |
leren, herhalen | = | ... | ⦾ ? |
met vertrouwen | = | ... | ⦾ ? |
wensen | = | ... | ⦾ ? |
les horaires | = | ... | ⦾ ? |
Expliquer | = | ... | ⦾ ? |
avoir du mal avec | = | ... | ⦾ ? |
une rédaction | = | ... | ⦾ ? |
Mauvais | = | ... | ⦾ ? |
vachement | = | ... | ⦾ ? |
au lieu de | = | ... | ⦾ ? |
en seconde | = | ... | ⦾ ? |
en première | = | ... | ⦾ ? |
en terminale | = | ... | ⦾ ? |
passer le / son bac | = | ... | ⦾ ? |
la filière | = | ... | ⦾ ? |
l'option | = | ... | ⦾ ? |
s'ennuyer | = | ... | ⦾ ? |
sauter une classe | = | ... | ⦾ ? |
ça fait longtemps | = | ... | ⦾ ? |
pourtant | = | ... | ⦾ ? |
parfois | = | ... | ⦾ ? |
vite | = | ... | ⦾ ? |
lent | = | ... | ⦾ ? |
de 1e schooldag | = | ... | ⦾ ? |
de laptop | = | ... | ⦾ ? |
de kleding | = | ... | ⦾ ? |
de slotavond | = | ... | ⦾ ? |
ernstig | = | ... | ⦾ ? |
niemand | = | ... | ⦾ ? |
blijven zitten | = | ... | ⦾ ? |
bang maken | = | ... | ⦾ ? |
het recht hebben om | = | ... | ⦾ ? |
zich realiseren | = | ... | ⦾ ? |
buiten, naast | = | ... | ⦾ ? |
veel te vroeg | = | ... | ⦾ ? |
vol met | = | ... | ⦾ ? |
De plek | = | ... | ⦾ ? |
het is goed gegaan | = | ... | ⦾ ? |
het flatgebouw | = | ... | ⦾ ? |
de mand | = | ... | ⦾ ? |
het tafelvoetbal | = | ... | ⦾ ? |
zich voegen bij | = | ... | ⦾ ? |
achtervolgen | = | ... | ⦾ ? |
sommige | = | ... | ⦾ ? |
praten | = | ... | ⦾ ? |
dichterbij komen | = | ... | ⦾ ? |
geluk hebben | = | ... | ⦾ ? |
het / dat werkt | = | ... | ⦾ ? |
dus | = | ... | ⦾ ? |
alvorens | = | ... | ⦾ ? |
wanneer, terwijl | = | ... | ⦾ ? |
bovendien | = | ... | ⦾ ? |
la récré | = | ... | ⦾ ? |
l'heure creuse | = | ... | ⦾ ? |
le voyage scolaire | = | ... | ⦾ ? |
l'activité extrascolaire | = | ... | ⦾ ? |
partir en excursion | = | ... | ⦾ ? |
la cantine | = | ... | ⦾ ? |
la salle (de classe) | = | ... | ⦾ ? |
papoter | = | ... | ⦾ ? |
rigoler | = | ... | ⦾ ? |
sortir | = | ... | ⦾ ? |
la liberté | = | ... | ⦾ ? |
la cour de récré | = | ... | ⦾ ? |
le CDI | = | ... | ⦾ ? |
le bâtiment | = | ... | ⦾ ? |
l'arbre m | = | ... | ⦾ ? |
le banc | = | ... | ⦾ ? |
au soleil | = | ... | ⦾ ? |
s'asseoir | = | ... | ⦾ ? |
s'amuser | = | ... | ⦾ ? |
déjeuner | = | ... | ⦾ ? |
se remettre au travail | = | ... | ⦾ ? |
l'espace | = | ... | ⦾ ? |
Notre école organise plein de ... | = | ... | ⦾ ? |
L'ambiance dans mon école est ... | = | ... | ⦾ ? |
Elle est comment ta cour de récré? | = | ... | ⦾ ? |
Les élèves y vont pour ... | = | ... | ⦾ ? |
het geval | = | ... | ⦾ ? |
intellectueel, slim | = | ... | ⦾ ? |
zich herinneren | = | ... | ⦾ ? |
zo'n, dergelijke | = | ... | ⦾ ? |
kletsen | = | ... | ⦾ ? |
wennen aan | = | ... | ⦾ ? |
meteen | = | ... | ⦾ ? |
dankzij | = | ... | ⦾ ? |
want | = | ... | ⦾ ? |
in feite | = | ... | ⦾ ? |
integendeel | = | ... | ⦾ ? |
de toekomst | = | ... | ⦾ ? |
de hersens | = | ... | ⦾ ? |
het downloaden | = | ... | ⦾ ? |
het onderwijs | = | ... | ⦾ ? |
onderwijzen | = | ... | ⦾ ? |
de interesse opwekken | = | ... | ⦾ ? |
oplossen | = | ... | ⦾ ? |
geruststellend | = | ... | ⦾ ? |
inspanning leveren | = | ... | ⦾ ? |
beweren | = | ... | ⦾ ? |
toch | = | ... | ⦾ ? |
waarnemen | = | ... | ⦾ ? |
waardevol | = | ... | ⦾ ? |
echter | = | ... | ⦾ ? |
aanvullend | = | ... | ⦾ ? |
la compétence | = | ... | ⦾ ? |
le contrôle | = | ... | ⦾ ? |
la moyenne | = | ... | ⦾ ? |
le bulletin | = | ... | ⦾ ? |
la note | = | ... | ⦾ ? |
l'évaluation v | = | ... | ⦾ ? |
par contre | = | ... | ⦾ ? |
en plus | = | ... | ⦾ ? |
bref | = | ... | ⦾ ? |
l'intérêt m | = | ... | ⦾ ? |
juste | = | ... | ⦾ ? |
améliorer | = | ... | ⦾ ? |
remplacer | = | ... | ⦾ ? |
à l'avenir m | = | ... | ⦾ ? |
le manuel scolaire | = | ... | ⦾ ? |
le jeu vidéo | = | ... | ⦾ ? |
l'écran m | = | ... | ⦾ ? |
la puce | = | ... | ⦾ ? |
télécharger | = | ... | ⦾ ? |
disparaître | = | ... | ⦾ ? |
La tablette | = | ... | ⦾ ? |
le tableau interactif | = | ... | ⦾ ? |
adapter à | = | ... | ⦾ ? |
la leçon virtuelle | = | ... | ⦾ ? |
En ce qui concerne ..., je suis d'avis que ... | = | ... | ⦾ ? |
Il me semble que ... | = | ... | ⦾ ? |