Overhoren - Hoofdstuk 2 - The odd one out (alle woorden 2,3) - vwo 5
Overhoor jezelf! Bedenk wat het woordje moet zijn en typ het in of klik op ⦾. Geef vervolgens eventueel aan of je het goed had met ✓ of ✗. Weet je het bijna? Vraag dan een hint met ?. Alles kan ook met het toetsenbord. Typ hiervoor de antwoorden in en gebruik de pijtjes.
| Nederlands | Engels | ||
|---|---|---|---|
| achten | = | ... | ⦾ ? |
| beschouwen als | = | ... | ⦾ ? |
| achtervolgen (van iets negatiefs) | = | ... | ⦾ ? |
| afgestudeerde | = | ... | ⦾ ? |
| alleen al de | = | ... | ⦾ ? |
| bemoeienis | = | ... | ⦾ ? |
| bezuinigingen | = | ... | ⦾ ? |
| bijleggen | = | ... | ⦾ ? |
| een eind maken aan | = | ... | ⦾ ? |
| collegegeld | = | ... | ⦾ ? |
| concurrentie | = | ... | ⦾ ? |
| deskundige | = | ... | ⦾ ? |
| d.w.z / dat wil zeggen | = | ... | ⦾ ? |
| daar komt nog bij | = | ... | ⦾ ? |
| enigszins | = | ... | ⦾ ? |
| financiering | = | ... | ⦾ ? |
| gebrek aan | = | ... | ⦾ ? |
| gelden voor | = | ... | ⦾ ? |
| (financiële) middelen | = | ... | ⦾ ? |
| geloofwaardigheid | = | ... | ⦾ ? |
| geneigd zijn | = | ... | ⦾ ? |
| helaas | = | ... | ⦾ ? |
| het heeft geen zin | = | ... | ⦾ ? |
| het hoofd bieden aan | = | ... | ⦾ ? |
| het valt niet te ontkennen | = | ... | ⦾ ? |
| iemand aan zijn lot overlaten | = | ... | ⦾ ? |
| immers | = | ... | ⦾ ? |
| informeren over, meedelen | = | ... | ⦾ ? |
| invloedrijk | = | ... | ⦾ ? |
| kortom | = | ... | ⦾ ? |
| merk | = | ... | ⦾ ? |
| met betrekking tot | = | ... | ⦾ ? |
| ondernemer | = | ... | ⦾ ? |
| ontmoedigend | = | ... | ⦾ ? |
| opvallend | = | ... | ⦾ ? |
| particuliere eigenaar | = | ... | ⦾ ? |
| schatten | = | ... | ⦾ ? |
| stichter, oprichter | = | ... | ⦾ ? |
| (studie)beurs | = | ... | ⦾ ? |
| toegankelijk | = | ... | ⦾ ? |
| toestaan | = | ... | ⦾ ? |
| uitdaging | = | ... | ⦾ ? |
| universitair diploma | = | ... | ⦾ ? |
| graad | = | ... | ⦾ ? |
| vast | = | ... | ⦾ ? |
| verdienste | = | ... | ⦾ ? |
| verleiding | = | ... | ⦾ ? |
| vernieuwend | = | ... | ⦾ ? |
| voortijdig verlaten (school) | = | ... | ⦾ ? |
| voortijdige schoolverlater | = | ... | ⦾ ? |
| vooruitgang maken | = | ... | ⦾ ? |
| weinig (+ enkelvoud) | = | ... | ⦾ ? |
| weinig (+ meervoud) | = | ... | ⦾ ? |
| wél | = | ... | ⦾ ? |
| zich inschrijven | = | ... | ⦾ ? |
| zowel ... als | = | ... | ⦾ ? |
| account for | = | ... | ⦾ ? |
| affluent | = | ... | ⦾ ? |
| aggravate | = | ... | ⦾ ? |
| alienate | = | ... | ⦾ ? |
| collaborate | = | ... | ⦾ ? |
| corporate | = | ... | ⦾ ? |
| corporation | = | ... | ⦾ ? |
| deficit | = | ... | ⦾ ? |
| dennounce | = | ... | ⦾ ? |
| deteriorate | = | ... | ⦾ ? |
| Exhaustive | = | ... | ⦾ ? |
| Exploitative | = | ... | ⦾ ? |
| hindsight | = | ... | ⦾ ? |
| lecture theatre | = | ... | ⦾ ? |
| malignant | = | ... | ⦾ ? |
| pre-requisite | = | ... | ⦾ ? |
| preside over | = | ... | ⦾ ? |
| pursue | = | ... | ⦾ ? |
| reconsider | = | ... | ⦾ ? |
| reform | = | ... | ⦾ ? |
| scrutiny | = | ... | ⦾ ? |
| tightened | = | ... | ⦾ ? |
| value | = | ... | ⦾ ? |
| welfare state | = | ... | ⦾ ? |
| wrestle | = | ... | ⦾ ? |